Digital clock

Tuesday, August 24, 2010

Bersawang, Juadah Berbuka

dah lama jugak aku tak wat entry baru...dah bersawang sawang dah...niat dia hati memang nak wat entry baru, citer semua dah ada, pic semua dah ada...cumanya yang pertama, kerana keje yang banyak...(pekerja contoh la katakan....tapi tak dapat AKC pun...huhuhhuhu) yang kedua nya kerana penyakit 'M'....iaitu MALAS....heheheeheh....ok habis citer bab napa lama bersawang...

ni aku nak post pic juadah berbuka ngan family...kitaorang sebenarnya jarang beli beli lauk pauk kat bazar ramadhan...selalunya mama akan masak sendiri...dibantu oleh anak sulung nyer ini....
(cewah, puji diri sendiri pulak...heheheh) tapi bohong la kalau kata tak beli pape langsung kan...ada la jugak kitaorang beli sikit...contohnya macam roti john taman warisan (memang favourite family aku) ke...air air ke...murtabak ke...something like that laa...nie antara juadah berbuka kitaorang

Yang hijau tu kuih onde onde & yang atas tu cucuq jagung (hasil tangan mama)....yang pajang tu seperti biasa laa...roti john taman warisan...dalam bekas tu kurma...

Si Afiq pun sama berbuka puasa jugak...orang sibuk makan kurma, dia pun sibuk nak kurma gak...

Antara lauk pauk mama masak...ikan cencaru+pucuk ubi masak lemak cili padi, ikan kembung masak sambal, sayur kacang buncis+carrot, rendang minang (yang hitam tu), telur dadar...

Di hari yang lain pulak, masa nie mama wat nasi lemak...lauknya sambal tumis udang, rendang minang, telur goreng, ulaman, ikan goreng...

Dessert pulak kuih lopes, karipap ngan agar agar gula merah...


Tengok pic makanan nie semua aku pulak jadi lapar....teringat rendang minang mama....sedap oooo....tahan lama pulak tu...

ok...bye....(next entry please...hehehehe)

No comments:

Post a Comment