Wednesday, August 11, 2010

Puasa & Trauma





Selamat berpuasa kpd rakan rakan ku sekalian...(dah macam nak berpidato pulak dah...hehehe) sekarang nie dah hampir jam 5 ptg...maknanya dah lebih drp setengah perjalanan kita berpuasa utk hari ini...alhamdulillah puasa aku dari pagi sehingga ke saat ini tidak memberi sebarang masalah...harap harap puasa aku tahun nie lebih baik drp tahun tahun sebelum nie...

puasa tahun tahun sebelum nie aku selalu bersembang ngan family ketika berbuka...antara yang selalu aku cakapkan ialah 'alhamdulillah kita dapat berbuka bersama tahun nie...tahun depan kita tak tau lagi macam mana...' selalunya ayat nie masa nak habis ramadhan laa...rasa macam sayu je nak tinggalkan bulan ramadhan...harap harap ramadhan kali nie memberi keberkatan kepada aku sekeluarga....


Aku nak citer pasal malam tadi...aku, hubby ngan afiq tengah makan...then aku habis dulu pi la nak basuh pinggan...tiba tiba dengar hubby jerit diikuti ngan tangisan afiq...kelam kabut aku...rupanya afiq terjatuh drp kerusi masa dia nak makan...afiq menangis sekuatnya tiba tiba senyap je...tengok dia macam lembik dah...hubby jerit 'yang, afiq pengsan'... aku tengok afiq macam tu aku pulak rasa macam nak pengsan...nak gugur jantung...nak putus nyawa...segala macam perasaan ada bila tengok afiq macam tu...beberapa saat lepas tu afiq pun sedar balik...mama ngan papa pun kelam kabut, risau...kitaorang terus bawa afiq pi Klinik Fuziah kat bukit changgang...on the way nak pi klinik afiq ada muntah sekali...muntah keluar balik makanan diaa...then dia dah diam n mulut dah bising balik...sampai kat klinik doc check tekak, mata...doc bagi tau kena pantau keadaan afiq...dlm masa 24 jam kalau afiq muntah muntah ke bawa pi hospital...nak lebih detail leh ct scan...tapi doc tengok afiq pun dah mula aktif balik then dia bagi tau afiq ok...

sampai kat umah papa dah nangis nangis takut afiq pape...bila bagitau kata afiq ok mama papa pun lega...alhamdulillah afiq dah aktif balik macam biasa...mulut dah pot pet pot pet...aku punya la risau...hubby pun dia kata menyesal tak pegang afiq baik baik...

aku masih leh rasa lagi perasaan masa hubby jerit 'yang, afiq pengsan' sehingga sekarang niee...rasa berdebar debar...hisshhh ntah ler...dan macam trauma lak bila diulang balik perkataan tu....benda nak jadi kan...pape pun pesan aku pada afiq 'anak ibu ngan ayah kuat kan...afiq anak lelaki kena kuat' ....harap lepas nie tak de perkara ngeri macam nie berulang lagi...sebelum nie afiq penah jatuh jugak tapi aku rasa kali nie yang paling ngeri, teruk sekali...

moral of the story - sentiasa awasi/jaga anak anda dengan lebih berhati hati lagi supaya tiada perkara yang tidak diingini akan berlaku....(pesanan drp khidmat masyarakat...heheheh)

1 comment:

  1. aduhhhh nasib baik afiq takda apa-apa.. tinggi jatuh tu.... dulu adam jatuh pun akak dah meraung.... huhuhuhu. nasib baik takda apa2 ..

    ReplyDelete