Tuesday, August 24, 2010

Dari IJN, KL ke KK Dengkil

sebenarnya aku nak wat entry nie dah lama...selasa minggu lepas aku cuti bawa papa pi check up kat IJN...semangat dah berkobar kobar kononnya pas balik nanti nak wat entry pasal niee...tapi tu laa...bila penyakit 'M' menyerang...pe pun tak leh nak wat...tapi bila rajin macam nie laa...sekali wat sampai ber entry entry....heheheeh...sampai tak leh nak stop dah...(idea tengah mencurah curah nie)

kuar dari rumah pas subuh...sampai kat IJN dalam kul 7am macam tu...

Mula mula kena pi makmal darah...(aku terlupa nak snap pic kat makmal darah)....then register kat kaunter nie...masa nie awal lagi...orang pun takde...sempat la technician nie wat keje dia dulu... pas dah register kat kaunter atas tu dapat fail hijau...then bawa pi kat sini pulak kat bahagian NCL kalau tak silap...nie papa kena wat pemeriksaan utk check jantung papa...

Pas habis kat NCL tu mai balik kat kaunter nie...masa nie orang tak ramai lagi...boleh kira ngan jari...
Makin lama makin ramai orang...kitaorang tunggu dari kul 9 pg sampai kul 12 tgh...macam apa ntah...bila aku tanya 'lambat lagi ke nak panggil' nurse tu bagi tau 'kejap lagi, lagi 2,3 orang'....tup tup memang nama papa dipanggil...tapi bukan masuk bilik doktor...tapi disuruh pi bilik doktor yang lain pulak kat tempat lain...ada lagi 2 patient pun sama...kitaorang pi laa...then aku baru nak tanya nurse tu 'lambat lagi ke nak tunggu kat sini pulak'...tak sempat nak tanya nurse dah panggil nama papa...kitaorang masuk la jumpa doktor bukan yang sepatutnya papa kena jumpaa....doktor yang sepatutnya Dato' Dr. Bala...tapi yang nie Dr. Hafidz...ok gak doc nie...baik, good explanation from him...macam macam aku tanya kat doc niee...

lepas habis tu semua kena pi ambil ubat lak...sebemban ubat papa...stok utk 6 bulan...after 6 months we have to come for the next appointment...but before that bulan 10 nie doc dah tetapkan operation utk papa...tapi papa refused to do the operation...tapi doc bagi tau boleh discuss lagi before the operation...actually saluran darah papa tiga tiga sempit...doc bagitau buat bypass supaya saluran darah tu tak sempit...dan supaya tiada lagi serangan jantung terjadi pada papa...but then semuanya kuasa Allah...tapi kita sebagai manusia kena berusaha kan...pape nanti tunggu je bulan 10 nanti...harap harap semuanya berjalan lancar...insyaallah....

lepas dah balik dari IJN aku bawa afiq pi check up kat KK Dengkil lak...selalu aku pi ngan hubby...tapi sebab hubby pi johor aku pi sorang ngan afiq...nasib afiq baik...tak meragam pun...appointment afiq sepatutnya hari nie...tapi aku tukarkan sebab alang alang aku dah cuti so senang sikit keje aku...kalau tak nak kena kuar dari opis lagii...leceh...

depan pintu Klinik Ibu & Anak, KK Dengkil

KK Dengkil yang terletak di atas bukit...


Kuar je daripada pintu tu terus afiq naik kuda niee...afiq alhamdulillah sihat...afiq kena minum ubat cacing...ok je afiq...

ok...byee....(ada entry lagi ke??? ntah ler....nie kira qhada yang utk bersawang tu ler....heheheheh)

No comments:

Post a Comment